سوالات متداول

سوالات متداول کاربران  محترم :

•    آيا براي استفاده از خدمات پيام کوتاه نياز به نصب نرم افزار خاصي هست ؟ 
اين سامانه کاملا تحت وب بوده و نياز به نصب هيچ نرم افزاري روي سيستم عامل ندارد ، تنها نياز به اينترنت و يک مرورگر به روز شده ( فايرفاکس ، اينترنت اکسپلورر ، اوپرا و… )  داريد.robocupshop_faqs
در صورتي که مرورگر (Browser) شما قديمي است آن را حتما به روز کنيد.
مروگر پيشنهادي ما براي استفاده از اين سامانه “فايرفاکس” مي باشد که هم اکنون پرطرفدار ترين مرورگر جهان است.

    آيا از طريق اينترنت Dial-Up (کارت اينترنت ) هم ميتوانم از اين سامانه استفاده کنم ؟ و اگر سرعت اينترنت من پايين باشد تاثيري در ارسال پيامک خواهد داشت ؟
بله از طريق هر اينترنتي ، حتي GPRS (اينترنت از طريق سيم کارت تلفن همراه) ميتوانيد از اين سامانه استفاده نماييد  ، سرعت ارسال پيامک هيچ ارتباطي با سرعت اينترنت ندارد چرا که ارسال پيامک توسط سرور ما انجام خواهد شد .

    سرعت ارسال پيامک از طريق اين سامانه به چه صورت مي باشد ؟ 
سرعت ارسال پيامک در اين سامانه بسته به شرايط (ترافيک خطوط و صف مخابرات) بين 30 تا 50 پيامک در هر ثانيه مي باشد. (1800 تا 3000 پيامک در دقيقه)

•    تفاوت اين سامانه با GSM Modem چيست ؟

GSM Modem يک قطعه سخت افزاري است که با قرار دادن سيم کارت داخل آن به کمک يک نرم افزار ميتواند از سيم کارت پيامک ارسال کند ، معايب اين روش به شرح زير است :
1.    در اين روش سرعت بسيار پايين ( 5 الي 10 پيامک در دقيقه ) بوده که در مقايسه با خطوط مجازي اين سامانه 300 برابر کند تر است!
2.    به دليل استفاده از سيم کارت در هنگام ارسال شماره موبايل به جاي خطوط مجازي 1000 يا 3000 نمايش داده مي شود .
3.    اين روش نياز به حضور قطعه فيزيکي براي ارسال دارد ، در صورتي که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسي است .
4.    نرم افزار هايي که از اين روش استفاده مي کنند قابل به روز رساني نيستند .
5.    امکانات اين گونه نرم افزار ها بسيار کم بوده و حتي امکان استفاده از بانک شماره موبايل در آن وجود ندارد
6.    عدم پشتيباني آنلاين و غير حضوري يکي ديگر از نواقص اين روش مي باشد .
اين روش هيچ مزيتي نسبت به سامانه پيام کوتاه ندارد .

•    آيا علاوه بر اينترنت ميتوان از اينترانت ملي جهت اتصال به سامانه استفاده نمود ؟
بله ، از آنجاييکه سرور ما در ايران ميباشد امکان استفاده از سامانه به صورت “اينترانت ملي” امکان پذير است
اين امکان براي مدارس و موسساتي که از شبکه ملي استفاده ميکنند بسيار کاربردي است

•    قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونيک دارم ولي هنگام کليک بر روي گزينه پرداخت وارد درگاه بانک نمي شود ، لطفا راهنمايي کنيد

اين مشکل معمولا از سمت درگاه بانک مي باشد ، در صورت ادامه اين مشکل از طريق کارت به کارت واريز را انجام داده و کد رهگيري را در بخش ثبت فيش واريزي ثبت نماييد.

•    براي شرکت ها و ادارات و موسسات چه مدارکي لازم است ؟
کپي کارت ملي نماينده شرکت که با پنل کار مي کند به همراه  کپي روزنامه رسمي ، آگهي تاسيس يا صفحه اول اساسنامه را ارسال فرماييد ، ارسال قبض تلفن ثابت براي اين گونه ادارات نيز الزاميست

    آيا خط اختصاصي ارسال پيامک را ميتوانم به دلخواه انتخاب کنم ؟ ميتوانم چند خط اختصاصي در کنار هم داشته باشم ؟
بله شما ميتوانيد علاوه بر شماره هاي موجود در پنل يک يا چند شماره دلخواه با پيش شماره مورد نظر خريد بفرماييد.
از لحاظ فني شماره هاي 3000 قابليت انتخاب 6 رقم بعد از شماره 3000را به شکل 30001223XXXXXX به صورت دلخواه انتخاب نماييد (مثلا شماره 30001223234567)

•    آيا دريافت پيامک نيز هزينه دارد ؟
خير دريافت پيامک براي همه مشتريان رايگان است

•    آيا فعال سازي Delivery هزينه دارد ؟

خير گزارش تحويل (Delivery) رايگان بوده و بصورت خودکار فعال مي باشد

•    من از شرکت ديگري يک پنل خريداري کرد ام و چندين شماره در آنجا دارم ، آيا امکان انتقال شماره ها به شرکت شما وجود دارد ؟

بله ، اين امکان وجود داشته و به سادگي قابل انتقال است ، کافيست شرکتي که شما قبلا از آنها سرويس ميگرفتيد يک نامه به اپراتور ارسال نمايند و اعلام کنند که شماره ها را به شرکت آسمان آبي اوج پردازش انتقال دهند.

•    حداقل شارژ اعتبار چقدر است ؟

هيچ محدوديت و حداقلي براي شارژ حساب وجود ندارد ، شما ميتوانيد به هر ميزان پنل کاربري خود را شارژ نماييد.

•    آيا شارژ پيامک که در پنل وجود دارد محدوديت زماني داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت مي شود ؟

خير اعتبار موجود در پنل شما هيچ گاه سوخت نمي شود و در صورت تمديد پنل در سالهاي آتي شارژ موجود نيز تمديد خواهد شد.

•    جهت شارژ حساب به شماره حساب هاي موجود در سايت واريز انجام دادم ولي هنوز پنل شارژ نشده است .

روش شارژ حساب در اين نرم افزار به دو صورت مي باشد : 1- شارژ آنلاين  2-واريز به حساب
براي شارژ آنلاين نياز به کارت عابر بانک و فعال بودن کد دوم داريد ، پس از پرداخت توسط اين روش سامانه به صورت خودکار شارژ مي گردد
در صورت واريز به حساب يا انتقال وجه توسط روش کارت به کارت شما مي بايست وارد سامانه شده و پس از ورود به قسمت شارژ حساب بخش ثبت فيش واريزي را انتخاب فرماييد ، کارشناسان پس از چک کردن واريز شما آنرا تاييد کرده و سامانه شارژ خواهد شد.

•    شما در توضيحات اعلام کرده بوديد که هزينه هر پيامک X ريال است ولي الان بنده يک پيامک به چند نفر ارسال کردم هزينه بيشتري از من کسر شده است .
دقت نماييد که در هنگام ارسال، پيامک شما چند بخش بوده است ، اگر شما يک پيامک 3 بخشي ارسال نماييد هزينه ارسال شما 3 برابر خواهد شد.
استاندارد پيامک 1 بخشي براي حروف فارسي 70 حرف و براي حروف لاتين 160 حرف مي باشد ، در صورتي که تعداد حروف بيشتر از اين تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزايش مي يابد .

•    اين که در گزارش اعلام شده است “ارسال شده” به اين معني است که توسط گيرنده دريافت شده است يا اينکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟
يعني پيامک از طرف ما به به مخابرات ارسال شده است ، اينکه دقيقا به گوشي مخاطب رسيده يا خير پس از کليک بر روي گزينه “به روز نمايي گزارش تحويل ” قابل استعلام است .

•    آيا هزينه پيامک هاي ارسال نشده باز ميگردد ؟ لطفا توضيح دهيد 
پيامک هاي ارسال نشده را بايد به دو گروه تقسيم کرد ، پيامک هايي که به هر نحوي ارسال نشده اند و پيامک هايي که ارسال شده اند ولي Deliver نشده اند .
مثلا اگر يک شماره موبايل غلط باشد يا براي مدت زيادي خاموش باشد ، يا از طرف مخابرات به درخواست خودش دريافت پيامکش مسدود شده باشد يا به دليل قطعي مخابرات پيامک ارسال نشود ، هزينه باز خواهد گشت . ولي در مواردي هم ممکن است پيامک به مخابرات رسيده باشد ولي به دليل عدم در دسترس بودن يا مشکلات آنتن هاي مخابراتي پيامک تحويل گوشي نشده باشد اين هزينه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع شرکت هم قادر به بازگشت چنين هزينه اي نخواهد بود.

•    از موبايل به يکي از شماره هاي پنل پيامک انجام دادم (مثلا30001223) ولي پيامي در پنل دريافت نميشود. لطفا بررسي کنيد.

بر روي هر پنل ممکن است چند شماره عمومي ( اشتراکي ) و يک يا چند شماره اختصاصي در اختيار شما قرار داده شده باشد ، بايد دقت بفرماييد که فقط شماره هاي اختصاصي هستند که دريافت دارند .
در صورتي که هيچ يک از شماره هاي شما اختصاصي نيستند ميتوانيد يک يا چند شماره اختصاصي دلخواه جهت ارسال و دريافت خريداري نماييد.

•    تفاوت شماره هاي عمومي و اختصاصي چيست ؟
خطوط عمومي خطوط معمولا رندي هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خريداري شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت اماني در سامانه قرار داده شده است ، از آنجايي که اين خطوط به نام شرکت هستند و مسئوليت تمامي ارسال هايي که از اين خطوط صورت ميپذيرد مستقيما برعهده شرکت ميباشد تمامي پيامک هاي ارسالي از اين خطوط قبل از ارسال بايد توسط ما تاييد شوند ، بنابراين ما اين خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه اي ، ارسال انبوه و ارسال به کد پستي قرار داديم چرا که اين بخش ها توسط ما تاييد ميشوند .

•    آيا مي توان خطوط عمومي را به خطوط اختصاصي تبديل کرد ؟
خطوط عمومي ماهيتا عمومي نيستند ، بلکه يک شماره است که به صورت اختصاصي توسط ما خريداري شده و به چندين کاربر تخصيص داده شده و با اين کار به اشتراک گذاشته شده است ، براي همين اين شماره عمومي ( اشتراکي ) ناميده مي شود.

•    آيا براي ارسال محدوديتي وجود دارد؟ به عنوان مثال محدوديت روزانه؟ يا محدوديت در هر بار ارسال ؟
خير هيچ محدوديتي وجود ندارد ، اين نرم افزار قادر است تا 5 ميليون پيامک را در يکبار ارسال نمايد و در اين مورد کامل تست شده است.

•    براي ارسال هاي با تعداد بالا مثلا 50000 پيامک بايد کار خاصي انجام شود ؟
خير سامانه قادر است تعداد زيادي پيامک را در يک مرحله ارسال نمايد ، با اين حال پيشنهاد ميشود براي ارسال هاي بيش از 1000 عدد از بخش ارسال انبوه اقدام به ارسال فرماييد

•    در ارسال هدفمند برخي مناطق شهر تهران موجود نمي باشد ، لطفا راهنمايي کنيد
اگر ديتابيس ارسال هدفمند براي برخي مناطق يا محله هاي استان تهران موجود نيست ميتوانيد از طريق ارسال از روي نقشه عمل نماييد.

•    در صورتي که در ارسال منطقه اي امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30 هزار تاي يک شهر را داشته باشيم و فردا مابقي،آيا فردا دوباره از ابتدا ارسال ميشود يا شيوه اي براي ارسال مابقي بصورت غيره تکراري هست؟

بله اين امکان وجود دارد ، ارسال ترتيبي دقيقا به همين منظور ايجاد شده است.
نوع ارسال را روي ترتيبي قرار دهيد.

•    پس از دريافت دليوري وضعيت بسياري از ارسال ها “نرسيده به مخابرات” يا “ارسال نشده” بود ، وقتي مجددا به اين مخاطبين ارسال انجام داديم بازهم همين وضعيت ادامه داشت ، لطفا توضيح بدهيد
وضعيت نرسيده به مخابرات يعني ما پيامک را براي اپراتور ارسال کرديم ولي از طرف اپراتور به مخابرات نرسيده است ، مخاطبيني که وضعيت پيامک براي آنها هميشه به شکل مذکور است در ليست سياه مخابراتي قرار دارند که در سوال بعدي به صورت کامل توضيح داده شده است
هزينه پيامک هاي نرسيده به مخابرات به حساب کاربري شما بازگردانده ميشود ، در خطوط 3000 پيامک هاي نرسيده به مخابرت جزو ارسال نشده محسوب ميشود

•   ليست سياه مخابراتي چيست ؟
مخابرات يک پيامک براي مشترکين ارسال کرد به مضمون عدم دريافت پيامک تبليغاتي ، مشترکيني که به اين پيامک جواب مثبت دادند ديگر از خطوط 1000 ، 2000 و 3000 پيامک تبليغاتي دريافت نخواهند کرد .
در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پيامک به چنين مشترکيني نوع گزارش تحويل “نرسيده به مخابرات” و در خطوط 3000 گزارش مبني بر “ارسال نشده” ارائه ميگردد .
براي رفع اين مورد مشترک بايد با شماره کافيست از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و براي خطوط ايرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال فرماييد
دقت نماييد که برخي از خطوط 1000 ، 2000 يا 3000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتي و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازي ، بيمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، اين خطوط شامل ليست سياه نمي شوند ، بنابراين دريافت پيامک از چنين خطوطي نشان دهنده دريافت پيامک تبليغاتي از ساير خطوط نمي باشد .


•    شماره هاي 1000 ، 2000 ، 3000 و 5000 و خط ثابت چه تفاوتي با يکديگر دارند ؟ 

تمامي پيش شماره هاي فوق از طرف مخابرات به اپراتور هاي مختلف تخصيص داده شده اند ، بنابراين تفاوت اول اين خطوط در اپراتور ارائه کننده و سياست هاي آنهاست
در ذيل يک مقايسه کلي بين خطوط انجام ميشود ، اين مقايسه طي تجربه چند سال بدست آمده و هيچ جنبه تبليغاتي ندارد :

خط
مزايا معايب
خط ثابت 1- عدم وجود پيش شماره هاي 1000 ، 2000 يا 3000
2- ارسال و دريافت پيامک روي خط ثابت
3- عبور از ليست سياه مخابراتي
4-کيفيت بسيار بالاي ارسال و ريزش بسيار کم
5- تعرفه يکسان پيامک فارسي و لاتين و همراه اول و ايرانسل
6– سرعت بالا در ارسال
7–قابليت دريافت گزارش تحويل به صورت دقيق پس از “به روز نمايي گزاش تحويل”
1- هزينه پيامک بالا
2-عدم ارائه پيش شماره هاي ساير استانهاي کشور
1000 1- سرعت بسيار بالا در ارسال
2- قابليت دريافت گزارش تحويل به صورت دقيق پس از “به روز نمايي گزاش تحويل”
3- قابليت انتخاب خط دلخواه پس از پيش شماره 1000
4- تعرفه مناسب پيامک و خطوط
5- بازگشت هزينه پيامک هاي نرسيده به مخابرت “پس از به روز رساني گزارش تحويل”
6- سفارش خط به صورت کاملا سيستماتيک
1- ضريب 1.2 برابر براي خطوط ايرانسل
2- رنج وسيع ليست سياه مخابراتي
2000 1- کيفيت ارسال بسيار بالا
2- سرعت ارسال مناسب
3- بازگشت هزينه پيامک هاي نرسيده به گوشي و نرسيده به مخابرات “پس از به روز رساني گزارش تحويل” بعد از 48 ساعت
4- عدم ارائه ضريب براي خطوط ايرانسل
1- قيمت بالاي خطوط اختصاصي
2- عدم ارائه خطوط 14 رقمي ، 13 رقمي و 11 رقمي
3- واضح نبودن وضعيت شماره هاي رند و نيمه رند
3000 1- سرعت بسيار بالا
2- ارائه گزارش تحويل دقيق به صورت خودکار بدون نياز به “بروز رساني گزارش تحويل” توسط کاربر
3- قيمت مناسب خطوط 14 ، 12 و 10 رقمي
4- بازگشت هزينه پيامک هاي ارسال نشده “به صورت خودکار”
5- خريد خط اختصاصي ظرف مدت 1 ساعت
6- ارائه رنج شماره 100 تايي 14 رقمي با قيمت بسيار مناسب
7- يکسان بودن تعرفه رند و غير رند خطوط
1- عدم توانايي انتخاب 4 رقم اول بعد از 3000 به دلخواه
بايد حتما ابتدا از سرشماره هاي 8 رقمي خطوط خريداري شوند
2- قيمت بالا و محدود بودن خطوط 8 رقمي
3- عدم ارائه خطوط 13 و 11 رقمي
5000 1- سرعت ارسال بالا
2- تعرفه مناسب
1- رنج وسيع ليست سياه مخابراتي
2- عدم بازگشت هزينه پيامک هاي تحويل نشده
3- عدم مشخص نمودن ليست سياه مخابراتي
4- عدم ارائه گزارش تحويل
5- عدم ارائه خط اختصاصي
6- عدم امکان ارسال به ايرانسل
7- قطعي زياد

•    چگونه هزينه پيامک هاي ناموفق در پيامک هاي تکي و گروهي عودت داده مي شود؟
در خطوط 1000 و 3000 و خط ثابت: پس از دريافت گزارش به صورت اتوماتيک هزينه پيامک هاي نرسيده به مخابرات  عودت داده مي شود و گزارش ها به صورت هفتگي حذف مي شوند، بنابراين قبل از گذشت يک هفته دانلود گزارش ها را دريافت نماييد.
در خطوط 2000:پس از گذشت 48 ساعت مي توانيد گزارش را دريافت نماييد تا هزينه تمامي پيامک ها به جز رسيده به گوشي عودت داده شود

•    آيا امکان ارسال پيامک به ساير کشور ها وجود دارد ؟

بله امکان ارسال پيامک به ساير کشور ها از طريق ارسال بين المللي امکان پذير مي باشد ، هزينه پيامک هاي بين المللي نيز در حدود 10 برابر هزينه پيامک فارسي عادي مي باشد .

•    در صورتي که قصد ارسال پيامک از طريق سايت خودم را داشته باشم به چه صورت بايد عمل کنم ؟ 

اين کار توسط وب سرويس قابل انجام است ،  مستندات و نمونه کدهاي به زبان هاي برنامه نويسي مختلف در سايت موجود مي باشد.

•    يک نرم افزار داريم که ميخواهيم از طريق آن پيامک ارسال کنيم ، آيا اين امکان وجود دارد ؟

بله اين امکان از طريق API هاي سامانه امکان پذير است ، براي اطلاعات بيشتر به بخش راهنماي سامانه مراجعه نماييد .

•    در خصوص اينکه ميخواهم پيام هاي دريافتي در پنل ،  به سايت خودم انتقال پيدا کند و در ديتا بيس سايتم ذخيره بشود لطفا راهنمايي کنيد.
براي اينکار کافيست وارد بخش امکانات> انتقال به سايت شده و آدرس سايت خود را با پارامتر هاي مورد نظر تنظيم نماييد.